Wsiadanie do poprzedniego Dodge’a Vipera przypominało wciskanie się do ciemnej jaskini. Raziły czarne plastiki przywodzące na myśl koreańskie auta sprzed ponad dekady. Podobnie jak hałas i wibracje towarzyszące nawet niezbyt szybkiej jeździe po zwykłych drogach. Taki był swoisty urok amerykańskich, sportowych wozów. Siermiężnych, lecz z gigantycznym silnikiem z przodu i napędem na tył. Nowy Viper, teraz sprzedawany pod marką SRT (Street & Racing Technology), otrzymał zastrzyk z nowych technologii i luksusu.
Po zajęciu miejsca w skórzanych, kubełkowych fotelach Sabelta, wykonanych z użyciem kewlaru i włókien węglowych, łatwo zauważysz, że Viper przeszedł rewolucyjne zmiany. Jeśli jesteś wysoki, docenisz choćby to, że w końcu możesz zasiąść w miarę wygodnie-fotel ma większy niż dotychczas zakres regulacji. Kokpit Vipera wreszcie wygląda dobrze. Nie uświadczysz tu taniutkich tworzyw. Niemal wszystkie powierzchnie pokryto skórą z krów, które-jak zapewniają twórcy auta-były dobrze odżywione, masowane i generalnie zadowolone z życia mimo niemiłej perspektywy… Panel sterowania klimatyzacją w końcu wygląda współcześnie, a środkową konsolę zdominował duży, kolorowy ekran systemu multimedialnego.
Gigantyczny moment obrotowy 8,4-litrowego V10, przekraczający 800 Nm, potrafi płatać figle. Na mokrym wystarczy nieznacznie wcisnąć gaz, by tylne opony o szerokości 355 mm straciły przyczepność, a auto zaczęło się obracać jak dziecięcy bączek.
Elektronika reaguje z nieznacznym opóźnieniem, lecz brutalnie i bezwzględnie. Inaczej byłaby nieskuteczna. W podstawowym Viperze można ją całkiem odłączyć, zaś w GTS-ie do wyboru są dodatkowe dwa tryby: w pierwszym ESP daje więcej swobody, w drugim zaś-dodatkowo całkowicie wyłączana jest kontrola trakcji.
Niech jednak nie zmylą was te luksusy: klimatyzacja, nawigacja, świetne audio i ugrzecznione ustawienia zawieszenia. Viper to nadal wóz szybki i wściekły. Swą prawdziwą naturę ujawnia jednak dopiero na torze wyścigowym. Jego V10 ożywa, gdy gaz wciśnie się do oporu, a strzałka obrotomierza powędruje do 6200 obr./min.