Pierwsza generacja Ferrari Testarossy była montowana między rokiem 1984 a 1991. W ciągu pięciu lat powstało zaledwie 7 tysięcy egzemplarzy. Co świadczyło o sile modelu? Przede wszystkim efektowna karoseria. Klasyczny kształt coupe połączony z prostymi i harmonijnymi liniami oraz charakterystycznymi kratkami na drzwiach na stałe zapisał się w świadomości automaniaków.
Projekt Pininfariny był majstersztykiem, ale za dzieło sztuki uważany jest także silnik. Motor o pojemności niespełna 5 litrów posiada 12 cylindrów, które pracują w rozwarciu wynoszącym 180 stopni. 390-konna jednostka brzmi obłędnie, a jednocześnie rozpędza Ferrari Testarossę do pierwszej setki już w 5,2 sekundy. Prędkość maksymalna to 290 km/h.
Była bohaterem popularnej gry Outrun i serialu Miami Vice, jak żaden inny supersamochód stała się symbolem lat 80-tych. Ferrari Testarossa, czyli duży, flagowy model z centralnie umieszczonym silnikiem flat-12. Testarossa wyglądała znakomicie, przepięknie jeździła i odniosła niespotykany sukces – wyprodukowano ją w niemal 10 tysiącach egzemplarzy, co nigdy wcześniej w historii się nie zdarzyło.
Zaprezentowana wersja wzmocnionej Testarossy miała miejsce w 1991 roku. Zmieniono wówczas wygląd nadwozia, wzmocniono silnik do ponad 420 KM.