Ferrari F430 Spider

Wartość brutto
890.900 PLN
Cena netto: 724.309 PLN
+23% vat: 166 591 PLN
  • USD: $ 244 739
  • EUR: € 207 529

Informacje techniczne

VIN ZFFEW59A870153976
Moc silnika (km/kW) 490
Pojemność (cm3) 4324
Paliwo Benzyna
Skrzynia biegów Automatyczna
Średnie spalanie 17l/100km
Rok produkcji 2007
Pierwsza rejestracja 01.01.2007
Kraj Pochodzenia USA
Przebieg 9252
Nadwozie Sportowy / Coupe
Kolor nadwozia Czerwony
Kolor wnętrza Beżowy

Przed ruszeniem składam materiałowy dach tylko po to by usłyszeć jak brzmi 490 koni mechanicznych generowanych przez silnik V8 i wydech zakończony czterema końcówkami. Przycisk start, pół sekundy rozruchu, warknięcie, a potem szorstkie mruczenie, o lekko zmiennym natężeniu. Szkoda, że jest zbyt zimno, by wyjechać na tor ze złożonym dachem…

Podczas pierwszego próbnego okrążenia kątem oka spoglądam na zegary. Lekkie muśnięcie gazu, a wskazówka obrotomierza niemal zatacza pełne koło. Ta na szybkościomierzu nie przesuwa się liniowo, tylko skacze o kilka miejsc na skali. Na liczniku 180 km/h. Ile to mogło trwać? Nie więcej niż kilka sekund – czas rozpędzania do „setki” wynosi bowiem 4,1 s.

Wyostrzam zmysły, by jak najlepiej poczuć auto. Jest bardzo mechaniczne, analogowe. Łatwo zespolić się z nim tak, że poprzez kierownicę, następnie wasze dłonie, ręce, a potem całe ciało przepływa dreszcz, wywołany przez mechanizm zmiany biegów. Impuls strzela z prędkością 150 milisekund. Dokładnie tyle trwa zmiana przełożenia, ale przyjemność z jazdy rozlewa się po całym ciele znacznie dłużej. Potęguje to ryk „V-ósemki”, która znajduje się za moimi plecami. Jest absurdalnie głośna. Eksplozja mocy i dźwięku następuje szczególnie przy każdym sprincie, jaki wykonuje wskazówka obrotomierza do czerwonego pola przy 8,5 tys obrotów.

  • Skrzynia biegów F1 z systemem Launch Control
  • Skórzana tapicerka
  • Fotele sportowe z tłoczonym logo Ferrari na zagłówkach
  • Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera
  • Karbonowo-ceramiczne hamulce
  • Czerwone zaciski
  • Kontrola trakcji (CST)
  • Elektroniczny dyferencjał (E-DIFF)
  • ABS + EBD
  • Reflektory bi-xenonowe
  • Czujnik parkowania
  • Elektryczne lusterka zewnętrzne
  • Felgi aluminiowe
  • Wspomaganie kierownicy
  • Manettino na kierownicy
  • Przycisk START na kierownicy
  • Klimatyzacja automatyczna
  • Kluczyk z immobiliserem zintegrowany z alarmem
  • Autoalarm
  • Cztery końcówki rur wydechowych
  • Aktywny układ wydechowy
  • Dyfuzor tylny