Do napędu Aventadora LP700-4 użyto nowej jednostki V12 o rozwarciu cylindrów równym 60° i pojemności skokowej 6498 cm³. Silnik nosi wewnętrzne oznaczenie L539, jest to czwarty motor konstrukcji Lamborghini (drugi V12).
Za przeniesienie napędu odpowiada jednosprzęgłowa 7-biegowa przekładnia półautomatyczna zaprojektowana przez Graziano Trasmissioni.
Nowy w pełni elektronicznie sterowany układ napędu AWD pochodzi od szwedzkiej firmy Haldex Traction, jest to czwarta generacja ich wyrobu.
12-cylindrowy silnik o pojemności 6,5 litra jest w stanie rozpędzić „Lambo” do 350 km/h. Sprint od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 2,9 sekundy. Po 8,9 s od startu prędkościomierz może wskazać 200 km/h. Kluczem do sukcesu jest nie tylko 700 KM i 690 Nm. Monocoque, który chroni kierowcę i pasażera, a zarazem stanowi miejsce mocowania przedniej i tylnej ramy pomocniczej, został wykonany z włókna węglowego. Rozwiązanie rodem z Formuły 1 przekłada się na najwyższy poziom bezpieczeństwa, sztywność gwarantującą precyzję prowadzenia oraz bardzo niską masę kompletnego Aventadora – bez płynów włoski supersamochód waży zaledwie 1575 kilogramów, czyli sporo mniej od najnowszego Audi A6.
Za wytracanie prędkości są odpowiedzialne węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe – przednie mają średnicę 400 milimetrów i współpracują z sześciotłoczkowymi zaciskami. Tylną oś kontrolują 380-milimetrowe tarcze oraz czterotłoczkowe zaciski. Imponujący jest również rozmiar ogumienia. Na przód trafiły koła w rozmiarze 255/35 ZR19, natomiast na tył – 335/30 ZR20.