W roku 1993 Chris Bangle rozpoczął razem z Henrykiem Fiskerem i Scottem Lempertem prace nad tajemniczym projektem nazwanym „E52”. Projekt ten miał przypominać o jednym z wcześniejszych modeli BMW – sportowym kabriolecie o nazwie 507. I tak w 1999 roku na świat wyjechało pierwsze BMW Z8 E52. Model ten niemal od razu stał się kultowy.
Pod maskę, za przednią oś, powędrowała widlasta ósemka o pojemności 4.9l i mocy 400KM oraz 500Nm momentu obrotowego. Sprint do setki wynosi 4.7s, a prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250km/h. Co istotne, BMW obiecuje 50-letni okres dostarczania potrzebnych części właścicielom wszystkich Z-ósemek!
Oficjalna produkcja BMW Z8 zakończyła się w listopadzie 2002 woku, ale od razu po tym rozpoczęto produkcję tego samochodu pod nazwą Alpina Roadster V8 i powstało jej tylko 555 sztuk! Oryginalna, manualna skrzynia biegów została zastąpiona 5-biegowym automatem BMW Steptronic. Alpina napędzała się znanym już z E39, 4.8l V8 M62. Co ciekawe spadła ilość koni mechanicznych do 381, ale moment obrotowy wzrósł do 519Nm i jest dostępny od niższych obrotów, miało to dać poczucie bardziej relaksującej jazdy.